5. gün: Gemlik - Mudanya - Zeytinbağı (Tirilye) - İstanbul - Bandırma Bisiklet Turu (1997) - CycleBlaze

June 6, 1997

5. gün: Gemlik - Mudanya - Zeytinbağı (Tirilye)

İlk iş olarak minibüsle Bursa'ya gittik. Uzun zamandır Bursa'yı görmemiştim, çok değişmiş buldum. Koca Bursa'da ola ola iki tane bisikletçi varmış: Yalova Yolu üzerinde İsmail (Bianchi servisi) ve Haşim İşcan Caddesi üzerinde Şen Bisiklet. İkisine de uğradık, İsmail daha iyi, yine de İstanbul'daki çeşit zenginliğini bulamadık. Bursa'lı bisiklet meraklılarının sorunlarını nasıl çözdüğünü merak ettik.

Bir pompa ve Mete'ye gözlük alıp Gemlik'e döndük. Bayağı zaman kaybettiğimiz için yemek yiyip yola çıkmamız saat 13:00'ü buldu. Yeni pompamızı kadroya sıkıca bağladık, fakat çalışıp çalışmadığını kontrol etmedik!!! Böylesi daha heyecanlı oluyor...

Gemlik çıkışında uzun bir rampa var. Yol kenarında geniş bir banket olduğu için trafikten etkilenmeden yavaş yavaş tırmandık. 3 km kadar anayoldan gittikten sonra Engürücük Mevkiinde Kurşunlu Sapağından sağa dönerek yoldan ayrıldık. Yol, sapaktan itibaren yaklaşık 10 km boyunca yeni dökülmüş çakılla kaplıydı, bu da sürüşü çok zorlaştırıyordu. Hem hızımız kesildi, hem yorulduk hem de geçen araçların taş sıçratmasından korktuk. Kurşunlu'dan sonra çakıl bitti, rampalar başladı. Mudanya'ya kadar bol yokuşlu yolda pedal bastık. Onbeş sene önce çalıştığım kablo fabrikasına uğradık, eski dostları gördük. Fabrikada çalışan Zeytinbağı'lı birinden Zeytinbağı'nda belediyenin bir oteli olduğunu öğrendik. (Bu tür bilgilere pek güvenmemek gerektiği sonradan yavaş yavaş kafamıza kazınacaktı.)

Mudanya içinde verdiğimiz kısa molaya Mudanya Mütarekesinin imzalandığı Mütareke Evi Müzesi'ni gezmeyi de sığdırdık ve günün son durağı olan Zeytinbağı'na doğru yola çıktık.

Mudanya Mütareke Evi - Kapıda Mete
Mudanya Mütareke Evi - Kapıda Halûk

Mudanya'yı Zeytinbağı'na zeytinliklerle deniz arasına sıkışmış iniş-yokuş fakat çok güzel manzaralı bir yol bağlıyor. Eskiden iki yanı bomboştu fakat şimdi zeytinlikler sökülmüş, açılan yerler de yazlık siteler ve villalarla dolmuş. 4 km kadar sonra Kumyaka Köyü var. Zamanımız azaldığından köye inmedik, 7 km kadar daha yol alıp Zeytinbağı'na vardık.

Sorduğumuzda Zeytinbağı'ndaki tek otelin kapanmış olduğunu öğrendik ama en kötü olasılıkla Mudanya'ya geri dönebileceğimiz için fazla dert etmedik. Sahilde konuştuğumuz birileri Savarona 2 Restoran'ın sahibi Ercan Kara'nın bir pansiyonu olduğunu söylediler. Ercan Bey'i pansiyon olarak hazırladığı -daha bitmemiş- iki katlı, küçük bahçeli köy evinde bulduk. Kendisi de Zeytinbağı'nda otel olmamasından şikayetçi olduğu için, kullanmadığı bu evi restore ederek pansiyon haline getirmek istiyormuş. Gerçekten de Zeytinbağı, işlek bir yolun üzerinde olmadığı için gözden uzak kalmış, bu sayede de özgünlüğünü kaybetmemiş, görülmeye değer bir yer. Ercan Bey bizi evinde misafir etti. Bu sevimli köy evinde rahat bir gece geçirdik.

Ercan Bey'in evinin bahçe kapısı - Halûk
Ercan Bey'in evi - Mete
Ercan Bey'in evinin bahçesi - Mete
Ercan Bey'in evinin bahçesi - Halûk
Heart 0 Comment 0

Bunlar da kaldığımız evin yanındaki terkedilmiş köy evinin kapısı ve pencereden içerisinin görünüşü

Eski köy evinin kapısı
Terkedilmiş evin iç görünüşü
Heart 0 Comment 0

Yapılan yol: 45 km, yolculuk süresi: 2:55 h, ortalama hız: 15 km/h, max hız: 52 km/h

Today's ride: 45 km (28 miles)
Total: 290 km (180 miles)