1. gün: Yalova - Armutlu - İstanbul - Bandırma Bisiklet Turu (1997) - CycleBlaze

June 2, 1997

1. gün: Yalova - Armutlu

Yalova'dan son ikmalimizi yaptık (muzlarımızı aldık) ve ilk gece konaklayacağımız Armutlu'nun yolunu tuttuk. Çınarcık, Şenköy, Esenköy derken yol dikleşmeye başladı. Yükümüzün olabildiğince hafif olması için yanımıza çadır, uyku tulumu vs almamıştık. Gerçekten de -bir tek yer haricinde- buna pişman olmadık. Yine de bisikletler otuzar kiloyu bulmuştu. Öğle yemeği için yolda bir alabalık lokantasında mola verdik. Armutlu'ya yaklaştıkça tırmanışlar da artmaya başladı. 60. kilometrede başlayan uzun yokuş bizi iyice zorladı. Tabii ki her çıkışın bir inişi olduğunu hiç unutmadık ve moralimizi sağlam tuttuk!

Armutlu'ya doğru yorucu bir tırmanış var.
Heart 0 Comment 0
Hele sıcakta hiç çekilmiyor...

Günün tek problemi benim lastiklerimde baş gösterdi. Çıkışı takip eden uzun inişte lastiklerden garip sürtünme sesleri duymaya başladım. Özellikle hızlanıp da sonra fren yapınca başlıyor, bir süre geçmiyordu. Sonunda buldum: Yola çıkmadan yeni lastikler takmıştım. El pompasıyla bastığımız hava (~40psi) az gelmiş, fren yaptıkça lastikler jantın üzerinde dönüyorlardı. Süpapları kesmesinden korktuk ama korktuğumuz başımıza gelmedi.

Akşama doğru Armutlu'ya vardık ve odaya bisikletleri de çıkarabildiğimiz mütevazı bir pansiyona yerleştik. Soğuk suyla duş aldık (mütevazı pansiyon demiştim, değil mi?). İlk işim lastikleri indirip geri çevirmek oldu. Armutlu'daki benzincide hava bulamayınca yoldaki ilk benzinciye kadar idare etmesi umuduyla yine elle şişirdim. Sonra akşam yemeğimizi yedik, biraz dolaştık. Armutlu küçük, sakin bir yer. Fazla gezip dolaşacak tarafı yok. Biz de yol yorgunluğuyla fazla geç olmadan yatıp uyuduk.

Yapılan yol: 70 km, yolculuk süresi: 5:00 h, ortalama hız: 14 km/h, max hız: 55 km/h

Today's ride: 70 km (43 miles)