2. gün: Armutlu - Gemlik - İstanbul - Bandırma Bisiklet Turu (1997) - CycleBlaze

June 3, 1997

2. gün: Armutlu - Gemlik

İkinci güne sıkı bir kahvaltıyla başladık. Bugünkü yolumuz hem daha kısa hem de daha az iniş-çıkış var. Kıyıyı izleyerek Gemlik'e gidiyoruz. Hava güzel, yolculuk güzel geçiyor. Nihayet bir benzincide hava bulduk ve lastiklere 60 hava bastık. Sürüş sertleşti fakat lastik problemim kalmadı... derken birkaç kilometre sonra ön lastiğe cam girerek patlattı. Zaten ne zaman lastiğe hava bassam hemen patlar. Şans işte!!! Yolda yedek lastiği takıp yine elle şişirdim. İlk benzincide bu sefer 55 hava bastım. Patlak lastiği akşam otelde onarmak üzere çantaya tıktım.

Yolda cam kıranları bir yakalarsam...
Heart 0 Comment 0

Fıstıklı ve Kapaklı'dan durmadan geçtik. İlk durağımız Narlı oldu. Bu küçük, sevimli sahil köyünde biraz dinlenip karnımızı doyurduk. Karacaali'yi geçtikten sonra Kumla girişinde anayoldan ayrılıp sahile indik. Bursa'nın sayfiyesi konumunda olan tatil kasabası Kumla'yı boydan boya geçtik.

Kumla sahilde Halûk kulunuz
Mete - Kumla sahil
Heart 0 Comment 0

Akşam çayımızı içmek içinse şık çay bahçelerine yüz vermeyip benzeri az kalmış olan küçük bir kahveyi tercih ettik. Tekrar anayola çıkmak için tırmanmamız gereken kısa fakat inanılmaz derecede dik yokuş bizi nefes nefese bıraktı, fakat pes etmedik.

Yola çıktığımızdan beri ilk ciddi trafiğe Kumla - Gemlik arasında rastladık. İki merkez arasında çalışan minibüsler -ve tabii ki özel araçlar- sayesinde bisiklet yolculuğunun zevki ve çekiciliği hiç kalmadı. Aslında tüm gezi boyunca motorlu araç sürücülerinden hiçbir sıkıntımız olmadı. Internet üzerinden takip edebildiğim kadarıyla özellikle Amerika'da motorlu araçlarla bisikletler arasında çok ciddi sorunlar yaşanıyor. Mete de Norveç için aynı şeyleri anlatıyor. Ben de ilk turuma çıkarken şehirlerarası trafikten çok korkmuştum. Oysa şimdi İstanbul'daki taksi şoförlerini düşünüyorum da, keşke sadece şehir dışında bisiklet kullanabilsem diyorum! Bütün tur boyunca trafikten tek şikayetimiz sadece araç gürültüsü ve egsoz dumanı oldu.

Gemlik'te doğrudan doğruya daha önce de kaldığım Umurbey Oteli'ne indik. Küçük, temiz ve hesaplı olmasının yanısıra yine bisikletlere yer bulmakta çok yardımcı oldular. Otelde çalışan bisiklet meraklısı Emrah'la uzun bir sohbete giriştik. Ertesi günün hedefi olan İznik'e giden yolun ayrıntılarını konuştuk. Astım hastası olmasına rağmen Emrah'ın yakın çevrede bisikletle gezmediği yer kalmamış.

Yapılan yol: 46 km, yolculuk süresi: 2:55 h, ortalama hız: 16 km/h, max hız: 51 km/h

Today's ride: 46 km (29 miles)