6. gün: Amasra - Kurucaşile - İstanbul - Samsun Bisiklet Turu (1999) - CycleBlaze

August 12, 1999

6. gün: Amasra - Kurucaşile

Sabah erkenden kalkıp odanın rutubeti yüzünden hala kurumamış olan şortu elimde sallaya sallaya kurutmaya çalışarak Amasra'yı gezdim, resim çektim, kahvaltı ettim.

Amasra
Heart 1 Comment 0
Amasra
Heart 0 Comment 0
Amasra Kalesi - Giriş Kapısı
Heart 0 Comment 0
Amasra - Sokak Arası
Heart 0 Comment 0
Amasra - Surlar
Heart 0 Comment 0
Amasra - Küçük Kilise (Chapel)
Heart 0 Comment 0
Amasra - Liman ve Plaj
Heart 1 Comment 0
Amasra - Eski Ev
Heart 0 Comment 0

Saat 08:45 gibi Amasra'dan ayrıldım. İstikamet -şimdilik- Cide. Yol hemen tırmanmaya başladı. Ziyan yok, manzara güzel, hava iyi. Haritaya bakılırsa Cide'ye kadar 62 km var.

İlk tırmanışı atlatıp Çakraz'a indim. Sahilde bir kahveye oturdum, dinlendim. Su, muz ve gofret alıp tekrar yola çıktım. Yol yine yokuş. Artık neredeyse sürekli en küçük vitesle gidiyorum. Özellikle de güneş çok rahatsız etmeye başladı. Gözüme terler doluyor. Yol bayağı zorlaştı. Denizden yaklaşık 100-150 m yükseğe tırmanıp dimdik bir yokuş halinde sıradaki köye iniyor. Sonra tekrar 100-150 m tırmanıyor. Yalnız, tepedeyken aşağısı nefis görünüyor.

Sık sık resim çekmek için duruyorum. Karadeniz'in güzellikleri kendini göstermeye başladı. Çam ormanları arasından görünen masmavi deniz bir tablo gibi. Kıvrımlı yollarda sürekli fren gerektiği için inişlerde jantlar çok ısınıyor. Ben de lastik patlamasından korkup biraz hava indirdim. İnip çıkma işi en az beş-altı kere tekrarlandı. Her defasında 100 m desek demek ki en az beşyüz metre falan tırmanmış oluyorum... Yeter gayrı!

Amasra Çıkışı
Heart 0 Comment 0
Amasra - Genel Görünüm
Heart 1 Comment 0
Kurucaşile Yolu - Manzara
Heart 0 Comment 0
Kurucaşile Yolu - Manzara
Heart 0 Comment 0

Artık Cide'ye ulaşmaktan vazgeçiyorum. Bugünün hedefi Kurucaşile oldu. Pek de isabetli bir karar olduğu sonradan ortaya çıkıyor. Son bir inişle Kurucaşile'ye varıp temiz, geniş ve hesaplı bir otele yerleşiyorum. Otel yakınlarda fiyat indirmiş, bunu da kahvede tanıştığım yerlilerden öğreniyorum. Saat 16:00 gibi yenen geç bir öğle yemeğinden sonra odaya çekilip hem dinleniyorum, hem de şu anda okumakta olduğunuz zırvaları karalıyorum.

Burada cep telefonu çalışmıyor. Oldukça küçük bir yer. Ufak ahşap balıkçı tekneleri yapan bir atölye görüyorum. Fakat akşam saati olduğu için pek ilgilenemiyorum. Şimdi yolun geri kalan bölümündeki konaklamaları gözden geçirmek gerekiyor. Çünkü yolun bundan sonrası da pek farklı değilmiş. Cide'ye 26 km kaldı. Yarın orada konaklarsam fazladan bir gün harcamam gerekecek. Fakat Cide'den ötede de İnebolu var, daha önce kalınabilecek bir yer var mı bilemiyorum. En iyisi Cide'de sormak ve duruma göre karar vermek olacak. Akşam yemeğini çorbayla geçiştirip yatıyorum. Şansa bak, düğün var. Arabaların kornası durmak bilmiyor!

Yapılan yol: 48 km, yolculuk süresi: 4:03 h, ortalama hız: 12 km/h, max hız: 56 km/h

Today's ride: 48 km (30 miles)
Total: 344 km (214 miles)

Rate this entry's writing Heart 1
Comment on this entry Comment 0