Önsöz - İstanbul - Samsun Bisiklet Turu (1999) - CycleBlaze

August 6, 1999

Önsöz

Heart 0 Comment 0

Saat sabahın beşinde çalarsaatin sesiyle uyandım. Doğru ya, iki sene önce heveslenip de yapamadığım meşhur "Karadeniz Bisiklet Turu" bugün başlıyordu...

Geçen turda beraber olduğum Mete, ne yazık ki bu defa yanımda yoktu. Yakınlarda evlendi, ben de yola çıkacağımı haber bile vermedim, bakarsın garibin bir tarafı şişer! Mete ile önceden tanışıklığımız olmamasına rağmen çok iyi bir yol arkadaşı olmuştu. Ben de her zaman bu kadar talihli olamayacağımı düşünerek kendime yeni bir yol arkadaşı aramadım, biraz şansımı zorlamak olacaktı. Bir ara Hakkı gelmeye niyetlendi, sonra vaz caydı. Gezmeyi, macerayı sever ama uzun bir bisiklet turu için yeterince antrenmanlı değil, kendi de farkında.

Aslında bu turu o zaman yapamamamız isabet de olmuş. Şu meşhur "Millenium'un son güneş tutulması"nı Bartın'dan izleme şansım olmayacaktı aksi halde. Gerçekten de turun başlangıç tarihini öyle ayarlamıştım ki, yolda bir terslik olup bir gün geciksem dahi 11 Ağustos'ta Bartın'da olabilecektim.

Bilim ve Teknik'in verdiği güneş filtresini ortadan kesip yarısını oğlum Tarık'a bıraktım, yarısını da yanıma aldım. Bakalım hava izin verecek ve tutulmayı izleyip boyumuzu bir karış uzatabilecek miyiz...

Heart 1 Comment 0

Alelacele giyinip bir haftadan beri yavaş yavaş yüklediğim bisikletimle kapıdan çıkarken eşim yüzünde "Allah akıl fikir ihsan eylesin" bakışıyla beni uğurladı. Daha güneş falan doğmamış olduğu için kör karanlıkta Bostancı'ya doğru yollandım. Hesapça Haydarpaşa'dan 05:30'da kalkan Adapazarı trenine binecektim. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı. Tren istasyonda o kadar kısa süre durdu ki, binemedim. Elimde bisikletle karanlıkta uzaklaşan kırmızı ışıklara baka kaldım...

Sonraki trene bir saatten fazla vardı. Önce onu beklemeye karar verdim. Sonra ona da binemeyebileceğimi düşünerek Haydarpaşa'ya gitmeyi tercih ettim ve öyle de yaptım. Sonuç olarak yolculuğum bir saat kadar geç başladı ama olsun, daha önümde çarşıya uymayacak kimbilir ne hesaplar bekliyordu!

Rate this entry's writing Heart 1
Comment on this entry Comment 0