1. gün: İstanbul - Adapazarı - Karasu - İstanbul - Samsun Bisiklet Turu (1999) - CycleBlaze

August 6, 1999

1. gün: İstanbul - Adapazarı - Karasu

Üç saat kadar sonra Adapazarı'nda trenden indim. Ufak tefek bir kaç nevale ve su aldıktan sonra yola koyuldum. Amacım Karasu'da Karadeniz kıyısına inmek ve oradan Samsun'a kadar gitmekti. Karasu'ya giden anayolun trafiğinden kaçmak için bir süre köy yollarını izledim. Poyrazlar Gölü kıyısında biraz oyalandım. Poyrazlar-Demirbey-Kurudil yoluyla Büyük Söğütlü'ye vardım. Küçük bir köftecide öğle yemeği molası verdim (yediğim biberin acısı hala dilimi dağlamakta!)

Poyrazlar Gölü
Heart 1 Comment 0
Karasu Çayı
Heart 0 Comment 0

Yolu daha fazla uzatmamak için anayoldan devam ettim. Trafik korktuğum gibi değilmiş. Yol da hafif hafif alçalıp yükselerek devam ediyor. Ferizli'ye gelirken kısa (~600 m) bir rampa var, hepsi o. Yol son derece rahat ve olaysız geçti. Saat 15:00 gibi Karasu'ya varıp önüme çıkan ilk pansiyona daldım. (Ne yazık ki çok kötü bir seçim yapmışım...)

Yıllardır Karasu'nun adını duyarım. Hep de zenginlerin villalarından söz ederler. Ben de çok güzel ve lüks bir yer olduğunu sanıyordum. Oysa hiç de öyle bulmadım. Karasu'yu daha çok Ayvalık'ın Sarımsaklı beldesine benzettim. Yolun bir yanında uzun ve çok güzel bir kumsal var, diğer tarafında da sıra sıra yazlık bloklar yer alıyor. Kumsal boyunca yüzlerce renk renk çadır kurulmuş. İnsan kendini mülteci kampında sanıyor ;) Bu kadar çok çadırı başka yerde hiç görmemiştim. Villaları ise hiç görmedim. Onlar besbelli başka bir tarafta, herhalde Karasu'nun dışında yer alıyor olmalı.

Geç saatte Hakkı aradı. Cep telefonu bütün gün kapalıydı; aramış, bulamayınca kızmış. Açık tutacağıma söz verdim. (Bu arada, cep telefonuna da ısınmaya başladım. İyi bir icatmış... Bir de her yerde çalışsa!)

Yapılan yol: 77 km, yolculuk süresi: 4:22 h, ortalama hız: 18 km/h, max hız: 44 km/h

Today's ride: 77 km (48 miles)