9. gün: Türkeli - Ayancık - Sinop - İstanbul - Samsun Bisiklet Turu (1999) - CycleBlaze

August 15, 1999

9. gün: Türkeli - Ayancık - Sinop

Saat 05:00 gibi uyandım. Üff, kapkara bulutlar hala tepemizde. Yattığım yerden dalgaların sesini sağanak yağmur sanıp balkona fırladım. Neyse, yerler hala kuru. Bir süre kararsız kaldım. Yola devam etmek ya da bir gece daha orada kalmak... derken kısa bir yağmur yağdı ve kesildi. Sonunda "Yağmur Moduna" geçip yola çıkmaya karar verdim. Çantaları naylonla kapladım, yağmurluğu çıkartıp gidon çantasına koydum, fotoğraf makinam arka çantaların birine tıkıldı (onun için bugünün hiç fotoğrafı yok). Zor bela otel katibini uyandırıp çıkış kapısını açtırdım, poğaça ve açmayla yapılan bir kahvaltının ardından yola koyuldum. Türkeli çıkışındaki tabelaya göre Ayancık 39, Sinop 90 km.

Helaldı'dan geçerken sola, sahile sapan bir yol gördüm, fakat Ayancık levhasını izleyip sağdan devam ettim. Hata etmişim. Çünkü daha sonra öğrendim ki o yol sahilden Ayancık'a kadar gidiyormuş. Rampasız ve daha kısaymış, kısmen asfalt gerisi stabilizeymiş. Aslında benim haritaya göre de o yoldan geçmem gerekiyormuş ama Cide rezilliğinden sonra haritaya bakmayı bıraktığım için farketmemişim.

Neyse, Türkeli'den itibaren 10 km rahat gittim. Sonra 10 km sürekli tırmandım. Bir kaç köyün içinden geçtim, sonra yol nefis bir orman yolu oldu. Orman içinde 10-12 km hızlı bir inişten sonra bir dere yatağını -yanılmıyorsam Tevfikiye- takip ederek Ayancık'a vardım. O kadar tırmanmaya karşın 35 km yolu 2 saat 10 dakikada alabilmişim. Bunda serin havanın yanında hızlı inişin de büyük payı vardı tabii ki. O kadar güzel yerlerden geçtim ki, sonradan kısa sahil yolunu seçmediğime memnun dahi oldum. Yolda bulutlar da gittikçe dağıldı ve yağmur korkusu kalmadı.

Ayancık'ta bir kaç kişiyle konuşmamın sonucuna göre Sinop'a 60 km yol olduğunu öğrendim. Ayancık'ta kalmak veya Sinop'a devam etmek arasında biraz bocaladım. Netdaşım Muzaffer'i de bekletmek istemiyorum. Beni iki gün sonra Bafra'da bekliyor.

Ayancık-Sinop arasında konaklayabilecek yer yokmuş. Fakat kendimi iyi hissediyorum. Karnımı doyurup biraz da su ve nevale alıyorum ve yola çıkıyorum. Tabela: Sinop 58 km. İyi, 2 km daha azaldı yolum ;) Bu arada, Sinop'ta da YKB şubesi olmadığını öğreniyorum. İstanbul'a dönünce ilk işim YKB'den kurtulmak olacak. En iyisi İş Bankası herhalde. Her yerde şubesi var. Yanımdaki para bakalım nereye kadar idare edecek...

Sinop yolu söyledikleri kadar yokuşlu çıkmadı. Bir süre sahili izledikten sonra içerilere girdi. Köylerden geçerek hafif dalgalanmalarla devam etti. Yol virajsız olduğu için hızlı inişler yapabildim. Yolda bir kahveye girip ayran istedim. İçeride 4-5 kişi vardı. Sohbete daldık. Giderken de bütün ısrarıma rağmen ayranın parasını veremedim. Bu ilk değil. Bilmiyorum, başka ülkelerin insanı da böyle mi? Böylesi varsa da buradaki kadar çok değildir herhalde...

Sinop 10 km tabelası göründüğünde artık iyice yorulmuştum. Gücümü idare etmek için en hafif rampada bile çok küçük vitesleri seçiyorum, sonra inişte sürat yaparak kaybettiğim zamanı telafi etmeye çalışıyorum. Sonunda saat 17:00'ye doğru Sinop'a vardım. Trafik ışıkları olan bir yol ayrımı var, sonra sahile kadar şehir içinden iniş. Bir kaç otele baktım, para da kalmadığı için hesaplıların içinden en temizini seçtim: Meral Otel. Odada banyo yok ama ne yapalım... Otelin sahibi -Muzaffer Meral- ertesi gün gideceğim yolu tarif etti sağolsun. Yoksa yine şehir içinden yukarı tırmanıp ilk gördüğüm trafik ışıklarına kadar gidecektim. Meğer sahilden bir yol varmış.

Bu arada, ilk defa yüklü olarak ve de yokuşlu bir yolda 100 km yapmış oldum. Aferin bana be!...

Sinop'ta hava açık ve güneşli ama gideceğim tarafta yoğun bulutlar var. TV bu taraflarda yağmur göstermiyorsa da Doğu Karadeniz'de gece sağanak bekleniyormuş. Yolun bundan sonrası çok kolay. Bir ara aklımdan geçen Sinop'tan dönme düşüncesi çoktan çöpe gitti bile. Öte yandan hem akşam olması, hem de günün yorgunluğu nedeniyle çok merak ettiğim bu kenti hiç gezemedim. Bir gün daha kalmak vardı belki ama Bafra'ya gecikmek istemiyordum. Ben de yine sağdan-soldan topladığım ve Sinop'u tanıtan alıntılara sığınacağım.

Yapılan yol: 100 km, yolculuk süresi: 6:09 h, ortalama hız: 16 km/h, max hız: 60 km/h

Today's ride: 100 km (62 miles)
Total: 560 km (348 miles)

Rate this entry's writing Heart 1
Comment on this entry Comment 0