1. gün: İstanbul - Çatalca - İstanbul - Edirne Bisiklet Turu (2004) - CycleBlaze

April 10, 2004

1. gün: İstanbul - Çatalca

Cumartesi günü saat 7:30 gibi evden çıktım. Saat 9:30'da Zeytinburnu'nda buluşacaktık ama ben o tarafları bilmediğim için sahil yolundan ayrılıp Zeytinburnu içinde zaman kaybedince bir 10 dakika kadar geç kaldım. Nihayet 9:45 gibi yola çıkabildik. 61 yaşındaki Alaattin Bey de geziye katılınca 4 kişi olmuştuk. Fikret Albay başka bir yoldan gelerek bizimle Hadımköy'de buluşacaktı.

Sahil yolunu takip ederek Bakırköy-Küçükçekmece üzerinden D100'e çıktık. Son derece yoğun bir trafiğin içinde Haramidere rampasını tırmandık, Avcılar'dan geçtikten sonra Hadımköy tarafına döndük. Yol son derece sakin, yeşillikler arasından geçen güzel bir asfalta dönüştü. Yolda bir 10-11 anahtar bulup hemen çantaya attım. İşe yarar ne olsa...

Hadımköy'e yaklaşırken hayatımda ilk defa bir rüzgar santrali gördüm. İki büyük pervane rüzgarda nazlı nazlı dönüyorlardı. Durup resimlerini çektik ve yola devam ettik.

Rüzgar Santrali
Hadımköy Tank Taburu - Alaattin Bey ve Necati Bey
Heart 1 Comment 0
Hadımköy Tank Taburu - Alaattin Bey ve Halûk
Heart 0 Comment 0

Rahat bir yolculuğun ardından Hadımköy'e vardık (bizim evden Hadımköy 71 km tutmuştu). Ufak bir lokantada karnımızı doyurduktan sonra Fikret Albay'ı beklemeye başladık. Gecikince Necati Bey cepten aradı. Kötü haber: Fikret Albay'ın bisikletinde vites sorunu çıkmış, önde küçük dişliye alamadığı için yokuşlarda bisikleti itmek zorunda kalıyormuş. Çok yorulmuş, kendisini beklemememizi söyledi. Sonunda yola devam edip Fikret Albay'la Çatalca'da buluşmaya karar verdik.

Tekrar yola düştükten az sonra benim arka lastiğin yumuşadığını farkettim. Bir benzincide şişirmeye çalışırken tamamen söndü. Hava pompasının göstergesi hava varmış gibi basınç gösteriyor fakat hortumdan hava gelmiyordu. İnen lastiği elle şişirip yola devam ettik. Nakkaş köyünü geçip Çatalca tarafına dönünce o zamana kadar arkamızdan gelen rüzgar karşımızdan gelmeye başladı. Sonunda TRT Çatalca vericisinin İzzettin köyündeki dev anteninin önünden geçtik, dik bir yokuşu tırmanarak Çatalca'ya vardık. Yokuşta Necati Bey ile Alaattin Bey bisikletleri itmek zorunda kaldılar, ben öndeki 3. dişlinin varlığına tekrar şükrettim ve saat 14:45 gibi Çatalca'ya bisiklet üzerinde girmeyi başardım.

Bir süre Necati Bey'in bir tanıdığının mağazasında dinlendik, sonra Çatalca Öğretmen Evi'ne telefon ederek yer ayırttık. Bisiklet tamircisinin yerini öğrendik (hemen kaymakamlık binasının arkasındaymış), sonra da Fikret Albay'ı beklemek üzere kaymakamlığın önündeki parka oturduk. Fikret Albay geciktikçe gecikti. Sonunda ben eşyamı bisikletten indirip onun geleceği yola doğru gitmeye karar verdim. Dik yokuşun ortalarında bisikletini iterken karşılaştık. Hiç olmazsa yolun yarısında onun bisikletini ben itmiş oldum. Ancak o kadar faydam dokunabildi, keşke daha önce akıl edebilseymişim...

Bu arada saat akşamın altısını bulmuştu. Bisikletçiye giderek vitesi onarttık, yemek yedik (Çarşı Lokantası harika) ve öğretmen evine giderek yatıp uyuduk.

Bisiklet Tamiri
Çatalca Öğretmen Evi

Yapılan yol: 100 km, yolculuk süresi: 5:38 h, ortalama hız: 18 km/h,max hız: 49 km/h

Today's ride: 100 km (62 miles)