7. gün: Fatsa-Piraziz - Sinop - Trabzon Bisiklet Turu (2002) - CycleBlaze

July 27, 2002

7. gün: Fatsa-Piraziz

Enis saat 07:30 gibi otelde oldu. Otelde kamp yapan Orduspor'lu futbolcularla beraber kahvaltı edip 08:30 sularında yola koyulduk. Fatsa'dan hemen sonra Bolaman geliyor. Ufak bir fotoğraf molası verdikten sonra tekrar yola koyulduk. Ne zamandır "Geçilmez rampalar var, bisikleti elinize alıp yürüyeceksiniz" dedikleri rampalara vurduk. Tamam, çok virajlı yollar, biraz da trafik var ama son derece kolay tırmanılan bir çıkış. Zaten iki kere inip çıktı, sonra yüksekten devam etti. Viteslerimizin yarısını bile kullanmaya gerek kalmadı (ben en düşük 32x28 kullandım, o da kısa süre). Zaten dün akşam Mahir Bey de yolu böyle anlatmıştı, tam dediği gibi çıktı.

Fatsa Çıkışı
Bolaman Kalesi
Heart 1 Comment 0
Haznedaroğlu Konağı
Bolaman Limanı
Heart 1 Comment 0
Çamburnu Feneri
Heart 0 Comment 0

Arada bir tünelden geçtik. Lambaları yakıp trafiğin de tenhalaşmasını bekleyince tüneller sorun olmuyor. Yol genelde çift şerit ve zaman zaman trafik çok yoğunlaşıyor. Bunda Rize'ye giden çok sayıda DSİ iş makinasının da etkisi var. Perşembe'den sonra yol dümdüz oldu. 3 saat kadar sonra Ordu'ya vardık ve tavsiye üzerine Aktaşlar Pidecisi'ne girdik. Yanıma aldığım -biri bayat- 4 makara film suyunu çekmek üzere olduğu için film aramaya başlamıştım. Tavsiye üzerine Foto Işık'ı arayıp buldum. Son kullanma tarihi iki sene geçmiş filmleri kakalamaya çalıştılar, iyi mi...

Karlıbel - İkizevler Oteli
Taşbaşı Kilisesi - Eski Cezaevi - Kültür Merkezi
Melet Nehri

Normal yol programımıza göre hala bir gün kaybımız var. Onun için ~50'şer km'lik üç günü ~75'er km'lik iki güne indirmeye karar verdik ve Ordu'da kalmaktan vazgeçip 20-30 km ileride konaklamak üzere yola çıktık. Ordu'dan biraz ileride Gülyalı beldesini geçtikten az sonra yol kenarında 15-16 yaşında iki genci bir bisikletle uğraşırken gördük. Durup yardım önerdik. Zincir kopartmışlar. Benim zincir tamir aletim yakındaydı, hemen onarıp çocukların yola devam etmesini sağladık. Pek sevindiler ve eğer bir daha oralardan geçersek muhakkak evlerine gelmemizi söylediler. Ak sakalımla beni Hızır sanmışlardır herhalde... :)

Gülyalı Balıkçı Barınağı
Gülyalı Balıkçı Barınağı - Enis
Gülyalı Balıkçı Barınağı - Halûk

Tam bu bölgede oluşturulan yapay bir ada üzerinde 2011 yılında inşaatı başlayıp 2015 yılında açılan Ordu-Giresun Havaalanı yapıldı. Havaalanının adı önce "Or-Gi Havaalanı" olarak düşünülse de bunun yabancı dillerde yaptığı çağrışım fark edilince yanlıştan dönüldü.

Çok sıcak olmayan güneşli bir gökyüzü ve karşıdan hafif bir rüzgarla sonunda Piraziz'e vardık ve burada konaklamaya karar verdik. Bize ilk önerilen otel "Piraziz Park Hotel" ve iki yıldızlı. İyi ki yer yokmuş çünkü duvardaki fiyat listesinde iki kişilik odanın 60 dolar olduğu yazıyordu. Oradan ayrılıp "Villa Motel" adlı bir pansiyon irisine yerleştik. Verdiğimiz paraya değecek bir yer değildi ama sineye çektik.

Akşam yemeği olarak hemen pansiyonun önündeki küçük lokantada mezgit buğulama yedik. Balıklar hamsi boyundaydı, resmen acıdım. Bu arada önce hava epey bir bulutlanıp korkuttu ama ardından gök tertemiz oldu.

Saat 21:30 gibi Fatsa'dan Mahir Bey aradı, yolculuğumuzu soruyor. Sağolsun, merak etmiş. İyi bir insan.

Saat 08:30'da olan kahvaltıyı otelciye yalvarıp yakararak hiç olmazsa 08:00'e çektirebildik ve yatıp uyuduk.

Yapılan yol: 85 km, yolculuk süresi: 4:42 h, ortalama hız: 18 km/h, max hız: 43 km/h

Today's ride: 85 km (53 miles)
Total: 504 km (313 miles)

Rate this entry's writing Heart 0
Comment on this entry Comment 2
Rich FrasierIt’s funny to see that people who don’t ride bikes are the same everywhere. You can’t rely on them for accurate descriptions of the roads ahead!
Reply to this comment
2 years ago
Halûk OkurTo Rich FrasierExactly! An this is not the only occurence...