6. gün: Çarşamba-Fatsa - Sinop - Trabzon Bisiklet Turu (2002) - CycleBlaze

July 26, 2002

6. gün: Çarşamba-Fatsa

Sabah yola çıkmadan Can Daysal'ı aradım. Onlar da (Necati Bey'le birlikte) Samsun-Rize yapıp sonra da Rize çevresini ve yaylaları dolaşacaklardı. Rize'ye gelmişler ama yağmurdan dolayı hiçbirşey yapamamışlar ve turu kesip İstanbul'a dönmüşler. Can bizim de onlarla gelmemiz için ısrar etmişti, iyi ki programımızı değiştirmemişiz. Bafra kesintisi dışında şimdilik yolculuk iyi gidiyor.

Saat 08:30 gibi Çarşamba'dan ayrıldık. Bugün rüzgar karşıdan esiyor. Yol da kısmen çift şeritli tek yol, kısmen bölünmüş otoyol. Yolun tek olduğu bölümler çok bozuk, çoğu yerde emniyet şeridi de yok. Trafik değişken fakat genelde yoğun değil. Ara-sıra toprak bankete inmek gerekiyorsa da genelde rahat yol alıyoruz. Hava sıcaklığı azaldığı için sıcaktan şikayet etmeden yol alıyoruz.

Yolda Akçay köyünde durduk. Kahvede biraz muhabbet ettik, birer çay içtik. Yine çay parası almadılar. Radyoda 64 yaşında bir bisikletçiden söz etmişler. 4 gündür Rize'de havayı beklediğini söylemiş. Necati Ağabey mi acaba? (Sonradan öyle olduğunu öğrendik. Necati Ağabey TRT'de yayınlanan bir programa telefonla katılmış.)

Ünye girişinde Çamlık Restoran'a uğradık. Çamlar arasında, deniz üzerinde, fiyatları makul bir yer. Yemekleri de güzeldi. Azar azar yöresel yemeklerden konmuş karışık bir tabak getirdiler. Şimdi hiçbirinin adı aklımda değil ama değişik tatlar almış olduk. Gezi boyunca yöresel birşeyler yediğimiz tek sefer de bu oldu zaten.

Çamlık Restoran
Çamlık Restoran Sahili
Ünye

Ünye çok güzel bir yer. Ne yazık ki yemek harici hiç duraklamadan geçip gittik. Sonunda saat 15:00 gibi Fatsa'ya vardık. Fatsa girişinde son 5-6 km buraya kadar gördüğümüz yolların en kötüsü. Çok dar, son derece bozuk, emniyet şeridi ve banket yok, üstelik trafik çok yoğun. Sık sık yolun kenarına inip araçların geçmesini beklemek zorunda kaldık. Ben Grand Göksu Hotel'e yerleştim, Enis burada oturan bir tanıdığının evinde kaldı. Bugün hiç yorgun değilim. Otele yerleştikten sonra sahili turaladım. Burası da güzel, büyük bir yer. 1960'larda doldurulan sahil şeridi üzerine geniş bir yol ve boydan boya park yapmışlar. Parka da köylerden getirilmiş orijinal nesneler koymuşlar. İlk olarak Akçakoca'da gördüğüm beyen'in bir benzeri de burada.

Fatsa Sahili
Kuş Evi
Beyen / Serender
Heart 1 Comment 0
Patoz / Harman Makinası
Mısır Çiti / Mısır Ambarı
Şelaleli Havuz

Bir büfeden aldığım tostu kemirirken otelin önüne ilk geldiğimizde karşılaştığım bisiklet meraklısı beye rasladım. Kendisi eski bisiklet yarışçısı Mahir Aydın'mış. Ali Hüryılmaz, Rıfat Çalışkan ve Murat Suyabatmaz'ı tanıyor. Fatsa'da bisiklet kullanımının gelişmesi için yaptığı çalışmaları anlattı. Ben de kendisine BSD'den söz ettim, web adresini verdim, Murat Bey'i ararsa çalışmalarına destek olacağını söyledim. Havadan-sudan neredeyse iki saat konuştuk. Önümüzdeki yolu anlattı. Derken yeğeni yanımıza geldi. İkisinin beraber bir resmini çektim, birbirimize telefon numaraları verdik ve ayrıldık.

Milli bisikletçi Mahir Aydın ve yeğeni
Heart 1 Comment 0

Arka sokaklarda biraz daha dolaştım, sonra otele dönüp yattım. Enis mesaj atmış, sabah 07:30'da kahvaltıya gelecekmiş.

Yapılan yol: 76 km, yolculuk süresi: 3:57 h, ortalama hız: 19 km/h, max hız: 38 km/h

Today's ride: 76 km (47 miles)
Total: 419 km (260 miles)