4. gün: Bafra İçi ve Çevresi - Sinop - Trabzon Bisiklet Turu (2002) - CycleBlaze

July 24, 2002

4. gün: Bafra İçi ve Çevresi

Sabah gökyüzü kara bulutlarla kaplı, hava yağışlıydı. Çıkıp bir pastanede kahvaltı ettik. Sonra da sokak sokak dolaşmaya başladık. Enis -meslek icabı- eski binalara çok meraklı. Bafra'da ne kadar eski ev varsa hem video kamerayla çekti, hem de bana evin inşaat tekniği ve mimarisini anlattı. En son olarak da bir gün önce görüp de sonra kaybettiğimiz ahşap konağı sora sora bulduk. Orta katı fotoğraf stüdyosu olarak kullanılıyor (Foto Asım). Sağolsunlar gezmemize izin verdiler, içerisi görmeye değer bir yer.

(Aradan yirmi yıl geçtikten sonra Foto Asım'ı internette aradım.  Sahibi Celalettin Atakul Ergüleç ile fb üzerinden kısaca selamlaştık. Foto Asım kapanmış, yerine Aslanlı Konak Restaurant açılmış.)

Foto Asım'dan çıkınca yemek yiyip otele döndük. Ben uyurken Enis daha dolaşmış, bisikletine çamurluk aramış. Bulunca da beni uyandırdı, beraber bisikletçiye gittik ve her kafadan bir ses çıkarak çamurlukları monte ettik. Tanıştığımız diğer tüm Bafra'lılar gibi bisikletçi de çok cana yakın ve konuksever çıktı. İşimiz bittikten sonra bize buz gibi bir kavun kesti.

Gerçekten de Bafra'da hiç kimseden ters bir hareket, düşmanlık vs görmedik. Herkes güleryüzlü, yardım etmek için elinden geleni yapıyor.

Eski Bir Ev - Bafra
Kapalı Şerefeli Minare (Hacı Salih Yıldız Camii) - Bafra
Foto Asım'ın Bulunduğu Tarihi Konak
Foto Asım Girişi
Foto Asım İç Görünüm
Foto Asım Sigara Kolleksiyonu

Bisikletçiden çıkınca anayolun karşısındaki köylere giden yola vurduk. Acısu'ya kadar gidip dönecektik fakat yolun son 2 km kadarı tamamen taş-topraktı. Yanımıza lastik tamir takımı almayı da unuttuğumuz için o yola girmeye çekindik ve asfaltın bitiminden dönmek zorunda kaldık. Dönüşte bir köpekle karşılaştık ve şimdiye kadar en zor kurtulduğumuz köpek de bu oldu. Siyah-beyaz bu yavru köpek, sırf kafasını okşadık diye 3-4 km peşimizden koştu. Sonunda durduk, su verdik garibe. Sonra da bayır aşağı kaçtık, bu sefer yetişemedi. Fakat neredeyse bizimle otele kadar gelecekti kerata.

Standart Ulaşım Aracı
Bafra Çevresi Manzara
Acısu Yolunda - Enis
Acısu Yolunda - Eski Bir Bina
Heart 0 Comment 0

Akşam yemeğinden sonra odalara çekildik. Hava açık olacak gibi. Herhalde yarın yola çıkarız.

Yapılan yol: 34 km, yolculuk süresi: 2:05 h, ortalama hız: 16 km/h, max hız: 48 km/h

Today's ride: 34 km (21 miles)
Total: 245 km (152 miles)