2. gün: Sinop-Yakakent - Sinop - Trabzon Bisiklet Turu (2002) - CycleBlaze

July 22, 2002

2. gün: Sinop-Yakakent

Sabah 07:30'da kalkıp kahvaltımızı ettik. Otelciyle vedalaşıp 08:25'te yola koyulduk. İstikamet Yakakent, haritaya göre 85 km.

Hava çok sıcak. Tırmanışlar hiç çekilmiyor. Şimdilik ciddi bir çıkışa rastlamadık ama yeterince hız kesiyor. Yoldaki soğuk sulu çeşmeler sayesinde biraz kendimize geliyoruz. Yarı şaka yarı ciddi sızlanmalarımın Enis'in moralini bozduğunu farkettim ve sesimi kestim.

Olaysız bir yolculukla Gerze'ye vardık. Burası 1999'da turumun yarım kaldığı yer. Sahilde çay içtik, bir pidecide karnımızı doyurup tekrar yola koyulduk. Gerze-Yakakent arasında ciddi yokuşlar olduğunu geçen seferden biliyordum. Özellikle eski adı Kanlıçay, yeni adı Güzeldere olan köye inişin adı çıkmış. Her konuştuğum orayı söyledi. Gerçekten de çok dik bir yamacı sürekli S'ler çizerek inen dik bir yol. Orayı tırmanmak zorunda kalmadığımız için kendimizi mutlu hissettik. Yolun gerisi deniz kenarında, sakin ve dümdüz. Sonunda saat 16:45 gibi Yakakent'e vardık. Fakat pansiyonların iki km kadar gerideki Çamgölü mevkiinde olduğunu öğrendik. İki km gitmek hiç bu kadar zor gelmemişti.

Gerze - Enis
Heart 0 Comment 0
Gerze - Yangın Evleri
Gerze Çıkışı - Enis
Gerze Çıkışı - Halûk
Heart 0 Comment 0

Nihayet gördüğümüz ikinci pansiyonda (Çamgölü Pansiyon) yer bulduk. Pansiyonun altındaki lokantada karnımızı doyurup hemen odaya çekildik.

Yapılan yol: 94 km, yolculuk süresi: 5:42 h, ortalama hız: 17 km/h, max hız: 62 km/h

Today's ride: 94 km (58 miles)