Önsöz - Kapıdağ Yarımadası Bisiklet Turu (2012) - CycleBlaze

September 29, 2012

Önsöz

Heart 0 Comment 0

İlk ciddi bisiklet turumu 1997 yılında Mete ile birlikte Bandırma tarafına yapmıştım. Aslında planımızda Kapıdağ Yarımadası'nın çevresini dolaşmak da vardı ama hava bozunca vazgeçip İstanbul'a dönmüştük. Sonra da Mete ile bir daha görüşme fırsatı çıkmadı ve turumuzu hiçbir zaman tamamlayamadık.

Aradan yıllar geçtikten sonra bu defa başka yoldaşlarla bir hafta sonunu Kapıdağ Yarımadası'na ayırma planı yaptık. Böylece onbeş sene önce yarım kalan tur -Mete'siz de olsa- tamamlanmış olacaktı. Alp ile Cenk de aynı Mete gibi internet aracılığıyla tanıştığım iki genç arkadaşım. Asıl ortak noktamız fotoğrafçılık iken aniden bisiklete ve bisiklet turuna merak sardılar ve bana da yıllar sonra tekrar yola düşme fırsatı yarattılar, sağolsunlar.

Plana göre Cumartesi sabahı hızlı feribotla Bandırma'ya gidilecek, yarımada Tatlısu tarafından başlayarak saatin ters yönünde dönülecek, 65 km kadar yol alınarak ilk gece tam ortadaki Ormanlı'da bir pansiyonda kalınacaktı. İkinci gün de yolun yine 65 km kadar olan gerisi alınarak Erdek üzerinden Bandırma'ya gelinecek ve akşam hızlı feribotla İstanbul'a geri dönülecekti. Tek sorun benim Küçükyalı'dan kalkıp sabahın yedisinde Yenikapı'ya nasıl geleceğimdi. Alp gece kendisinde kalmamı önerdi ama ben sabah taksiyle gitmeyi tercih ettim.

Sabahın altısı olmadan akşamdan ayarladığım steyşın taksiye bisikleti ve çantaları tıkıp ön koltuğa kuruldum. Yarım saat sonra 60 TL hafiflemiş olarak Yenikapı İDO iskelesinde Alp ve Cenk ikilisiyle beraberdim.

Rate this entry's writing Heart 0
Comment on this entry Comment 0