1. gün: Arifiye - İznik - İstanbul - İznik Bisikletle Haftasonu Kaçamağı (2003) - CycleBlaze

June 7, 2003

1. gün: Arifiye - İznik

Sabah 05:30'da evden çıkıp Haydarpaşa'ya Cihan'la buluşmaya gittim. Trene Bostancı'dan binmeye cesaret edemiyordum, çünkü önceki gezilerimden birinde tren çok kısa süre durduğu için binememiştim. Trenin kalkmasına yarım saat kala Haydarpaşa'ya vardığımda Cihan'ı bekler buldum. Meğer o da benim gibi gece uyuyamamış ve erkenden yola çıkmış. Planladığımız gibi 06:31 trenine bindik. Şansımıza katarda furgon vardı, bisikletleri oraya koyduk. 07:20'de de İbrahim Tuzla'dan bindi. Keyifli ve rahat bir yolculuk yaptık. Aslında Adapazarı'na kadar gitmeyi düşünmemize rağmen yolda fikir değiştirerek saat 09:15 gibi Arifiye'de indik ve Pamukova yönünde yola çıktık.

Yol sürekli hafif iniş; geniş emniyet şeridi var ve zemini düzgün. Geyve Boğazı'ndan geçerken biraz virajlanıyor ve daralıyor fakat yine de oldukça yoğun olan trafiğe rağmen çok rahat bir yolculuk yaptık. Hızımız 30 km/h altına nadiren düştü. Cihan'ın lastik havasını kontrol etmek için birkaç benzin istasyonuna girmemiz dışında hiç durmadan yola devam ettik. "Birkaç benzinci" diyorum, çünkü şehirlerarası yollar üzerindeki çoğu benzincide bir de lastik tamircisi oluyor ve bunlar da lastiklere kendileri hava basıp para kazanabilmek için istasyonun hava saatini bozuyorlar. Aslında danışıklı döğüş herhalde, yoksa istasyon işletmecileri niye buna göz yumsunlar ki? Sonunda çalışan bir hava saatine rastlayıp lastik havalarını tamamladık ve sonra da gönül rahatlığıyla yola koyulduk.

Geyve'yi geçtikten biraz sonra saat 12:00'ye gelirken Pamukova'ya girdik. Ana yol kıyısında küçük, temiz ve güzel bir Anadolu kasabası. Kısaca dolaştık, sonra iyi bir lokanta sorduk ve tavsiye üzerine Merkez Lokantası'na daldık, güzelce karnımızı doyurduk. Ihlamur altındaki bir kahvede de demli çaylarımızı içtikten sonra tekrar yollara düştük.

İbrahim - Cihan - Halûk
Heart 0 Comment 0

Yemek sırasında sohbet ederken lokantanın sahibi 15 km ileride Bursa-İznik sapağı olduğunu ve oradan sağa sapmamız gerektiğini söylemişti. Gerçekten de tam 15 km sonra sapağa geldik ve saptık. Ve yine söylediği gibi berbat bir yokuşla karşılaştık. 6 km kadar en küçük viteste ter içinde tırmanmak zorunda kaldık. Buraya "Mekece Rampası" denirmiş. Bu isim daha sonra aramızda her türlü espriye dönüşerek tekrarlandı durdu!..

Rampadan sonra yol düzeldi ve yine rahatça yol almaya başladık. Küçük bir yapay gölün yanından geçtik. Yol kenarından kiraz-erik alıp bir çeşme başında yıkayarak tıkındık. Meyveleri satan çocuğun yanında çok sevimli bir köpek yavrusu vardı. Ben biraz fazla sıkıştırmış olmalıyım ki sonunda hırlayıp kaçtı.

Heart 1 Comment 0
Heart 0 Comment 0

Sonunda İznik tabelasını görünce bayağı sevindik. Cihan hızla önüme geçti ve aniden durdu. Benim ellerim boynuzlarda olduğu için zamanında fren yapamadım ve önümde duran Cihan'a çarptım. İşin kötüsü çarptığım çantanın askı perçinlerinden ikisi koptu ve çanta yere sarktı. Cihan kablo bağıyla tutturarak sağlamladı. Aslında kibarlığından birşey söylemedi, "Önemli değil" falan dedi ama yepyeni çantanın gördüğü zarar besbelli çok canını sıkmıştı. Ben de sakarlığımdan dolayı kendime kızdım ve de yerin dibine geçtim tabii ki.

Oralardaki bir çocuğa kamerayı verip İznik levhasının dibinde resmimizi çektirdik ve başka bir olay olmadan İznik'e vardık. Daha önce iki kere kalmış olduğum Burcum Motel'in önüne geldiğimizde motelin sadece iskeletinin kalmış olduğunu gördük. Yemyeşil bahçesi ve ağaçlar da yok olmuştu. Bir çay bahçesinde çay içip dinlendikten sonra yine sahildeki Çamlık Motel'e geldik. Üç odaya 50 milyon fiyat bize uygun geldi. Çantaları odalara bıraktıktan sonra bisikletle bir çevre turu yaptık. Yakındaki bir çini imalathanesini ziyaret edip güzelim İznik Çinileri'nin nasıl yapıldığını gördük. Tamamen göz nuru ve el emeği...

Dönüşte bisikletleri otelin personeline ayrılmış olan alt kat koridoruna kilitleyip yemeğe gittik. Yemekten sonra ben odaya çıktım, İbrahim'le Cihan bir kahvede maç seyretmeye gittiler.

Yapılan yol: 106 km, yolculuk süresi: 5:34 h, ortalama hız: 19 km/h, max hız: 42 km/h

Today's ride: 106 km (66 miles)