8. gün: Piraziz-Görele - Sinop - Trabzon Bisiklet Turu (2002) - CycleBlaze

July 28, 2002

8. gün: Piraziz-Görele

Sabah 07:00 gibi kendiliğimden uyandım, biraz terasta oturdum. Hava ve manzara harika. Sonra toplanıp aşağı indik. 08:30 gibi kahvaltımızı bitirip yola çıktık. Bugün pazar, yolda kamyondan çok piknikçi var. Artık yollar sadece şehir içlerinde ayrılmış çift yön, gerisi dar ve emniyet şeridi yok gibi birşey. Trafik fazla sıkışık olmadığı için arkamızdan gelenler bizi açıktan sollayabiliyorlar. Kötü olan tek şey sürekli karşımızdan gelen kuvvetli rüzgar. Fena halde hız kesiyor ve yoruyor. Aslında meteorolojik istatistiklere göre bu bölgede baskın rüzgar yönü bu. Bilerek yola çıktık, şikayet etmeye hakkımız yok...

Rampa yok denecek kadar az, olanlar da çok kısa. Saat 11:00 gibi Giresun'a geldik. Ne zamandır aradığım filmi nihayet burada, sorduğum üçüncü fotoğrafçıda buldum. Biraz şehir içine doğru tırmandık. Birkaç camide saçakların köşesinde minik minareler yapmışlar, dikkatimi çekti. Bir hanıma sordum, (türbanlıydı, yani biliyor olması gerekir) özel bir anlamı olmadığını söyledi. Enis Giresun Kalesi'ni görmek istedi. Fakat çok dik bir yokuştan çıkıldığı için ben hiç girişmedim, aşağıda bekledim. Yokuş onu da zorlamış fakat manzara pek güzelmiş. Videodan izleriz artık.

Giresun Fındık Heykeli
Heart 0 Comment 0
Köşedeki Minik Minareler
Millet Bahçesi

Öğle yemeği olarak Yolağzı Cinber Mevkii'nde (Piraziz+42 km) Hacı Usta'nın Yeri'nde Akçaabat Köftesi yedik. Burada porsiyon diye birşey yok, köfteyi kiloyla satıyorlar. Adam başı 200 g köfte bayağı güzel doyuruyor. Tam yemek yerken birden olduğumuz yerde sarsılmaya başladık. Tam "Deprem!" diye ayağa fırlıyorduk ki sahildeki yol inşaatındaki silindirin çalışmaya başlamış olduğunu farkettik ve yerimize oturduk...

Yemekten sonra tekrar yola çıktık ama rüzgar bizi fena etkilemeye başladı. Ara sıra kendimize geliyoruz ama genelde zor ilerliyoruz. Yolda iki tünelden daha geçtik. Biri çok kısaydı, diğerinin yanına ise yenisi inşa ediliyordu, uyanıklık yapıp onu kullandık. Başka kayda değer birşey olmadan Görele'ye vardık. Artık sadece bir etap kaldı. Yarın akşam da sağ-salim Trabzon'a varırsak turumuzun bisiklet kısmı sona erecek.

Görele'de otel yokmuş. On lisan konuştuğunu söyleyen, polis emeklisi, müzmin milletvekili adayı, gözlük-saat-çakmak satan ve emlakcılık yapan birinin işlettiği han benzeri bir pansiyon bulup yerleştik. Odanın kilidi bozuktu, yemeğe çıkarken kilitleyemedik.

Sokakta 12-13 yaşlarında bisikletli bir çocukla karşılaştık. Bizi gören pek çok diğer kişinin aksine bize o kadar akıllı-uslu yaklaştı, bisikletlerimiz ve yolculuğumuz hakkında o kadar güzel sorular sordu ki, çocuğa hayran kaldık ve epey bir süre sohbet ettik. Adı Gürsel'miş.

Bugün daha önce hiç karşılaşmadığım bir sorunla karşılaştım. Seleye oturduğum bölgede bir acı belirdi ve gün boyu kötüleşti. Duşta elimle yokladığımda acı veren bir şişlik buldum. Kıl dönmesi olduğundan korkarak yakındaki Görele Devlet Hastanesi'nin acil servisine gittim. Doktor enfeksiyon olduğunu fakat kıl dönmesi gibi görünmediğini söyledi. Antibiyotik ve ağrı kesici verdi bir de şortun içine yumuşak birşey koymamı önerdi. Trabzon'a kadar idare etsin de gerekirse artık İstanbul'da baktırırız.

Yapılan yol: 90 km, yolculuk süresi: 5:10 h, ortalama hız: 17 km/h, max hız: 43 km/h

Today's ride: 90 km (56 miles)
Total: 594 km (369 miles)